marți, 2 iunie 2009

JAFUL DE LA MUZEUL LITERATURII: Peste 575.000 euro papati intr-un an sub directoratul ilegal al lui Radu Calin Cristea. ANI, DNA?!


Victor Roncea continuă seria dezvăluirilor incendiare.

ŞOCANT! Muzeul Literaturii Române a devenit după moartea regretatului critic literar Alexandru Condeescu şi după „înscăunarea“ lui R.C. Cristea „o vacă grasă de muls pentru o gaşcă imundă de borfaşi, profitori, informatori şi impostori, cu veleităţi intelectuale“, cu apucături de vechili şi cu ifose de primadone!

(Nota bene! R.C. Cristea este protejatul altui „falimentator de profesie“, N. Manolescu, ambasador la Paris, în timpul programului, iar „după“ – pour la bonne bouche, preşedinte de uniune stalinisto-comunistă – din ai cărei membri de vază unii au absolvit „Oxfordul USR-ului“, Academia de Partid Ştefan Gheorghiu, şi au drept operă esenţială textele semnate în Omagiile ceauşiste şi drept agendă-carnetul roşu de partid!)


Foto: Uniunea Scriitorilor din România, Bucureşti; trecătorii neatenţi pot crede pe bună dreptate că se afla în preajma sediului Loteriei Române!


Aşadar, citind articolul aflu că Muzeul Literaturii Române, cel
pe lângă care trec aproape zilnic întrebându-mă, retoric, dacă mai este populat vreodată şi de altcineva în afara portarului cu aspect plictisit şi dezlânat care păzeşte cu un aer pierdut de parcă ar fi ultimul supravieţuitor al Terrei uşa scorojită şi cele trei-patru afişe murdare şi dezlipite care tronează pe geamurile prăfuite ale faţadei clădirii, este consumatorul unor sume de la buget de-a dreptul uriaşe! (Hmm... visez la nobilul timp când Muzeul era condus de Alexandru Condeescu, când sala era plină şi manifestările erau sclipitoare, şi când revista Manuscriptum avea o mare greutate în peisajul cultural românesc – dacă ar fi să amintesc doar numărul special închinat lui Eminescu şi îngrijit de eminentul eminescolog Petru Creţia, nr. 1 (82)/1991, anul XXII...)


2 JAFUL DE LA MUZEUL LITERATURII: Peste 575.000 euro păpaţi într-un an sub directoratul ilegal al lui Radu Calin Cristea (articol preluat de pe: http://victor-roncea.blogspot.com/2009/06/jaful-de-la-muzeul-literaturii-peste.html)

„Info primita la redactie:

Programul jafului banilor publici continua nestingherit si profitabil pentru fraudatori la Muzeul Literaturii Romane, sub ochii aburiti si dezinteresati (oare!) ai Primariei Capitalei si ai autoritatilor de control ale statului.

Capusarea companiilor statului si drenarea fondurilor publice ale acestora in buzunare private au fost practici curente in Romania ultimilor 20 de ani. In plina criza financiara si economica globala, „maestrii” in arta masluiriii banilor publici si-au diversificat metodele si si-au indreptat strategiile si catre institutiile publice de cultura. Un exemplu tipic concret il constituie Muzeul Literaturii din Bucuresti, care a devenit in ultimul o vaca grasa de muls pentru o gasca imunda de borfasi, profitori, informatori si impostori, cu veleitati intelectuale. Asa se face ca Muzeul Literaturii, altadata o institutie de cultura respectabila, a devenit peste noapte, o data cu „ungerea” ca director a impostorului Radu Calin Cristea, un canal de scurgere a fondurilor publice ale muzeului in buzunarele unor cunoscuti impostori si o anexa a unei gasti pseudoeliteiste de pretinsi scriitori, aflati pe statele generoase de plata ale muzeului.

Astfel, sub directoratul ilegal al lui Radu Calin Cristea, “specialisti” versati in arta manipularii banilor publici in interese private, sub pretextul aparent legal al parteneriatului public-privat, au fost organizate diverse “manifestari culturale” megalomanice, de “anvergura nationala, universala, planetara si chiar cosmica”, provenind din fondurile publice, alocate de catre Primaria Municipiului Bucuresti pentru Muzeul Literaturii, cu bugete exorbitante, dar fara nici o finalitate si interes publice. „Afacerea” este simpla si eficienta, dar perversa. Metoda drenarii banilor publici a fost patentata aici de catre cunoscutul turnator si impostor Sorin Antohi, impreuna cu alti „specialisti” in furtul fondurilor publice, Ioan si Aurel Borsan, prin firmele, asociatiile, fundatiile si revistele “suveica” ale acestora, membe ale trustului Intact, patronat de catre Dan Voiculescu („Cuvantul”, „Amfiteatru”, „Vacante&Calatorii” etc.), cu complicitatea criminala interesata a directorului fraudator Radu Calin Cristea.

Astfel, pe baza acestei „retete”, in anul 2008 au fost organizate cateva conferinte, cu un buget total de cca. 140.000 euro din fondurile publice alocate de catre Primaria Municipiului Bucuresti pentru Muzeul Literaturii: „Modernism si antimodernism. Teorii, viziuni, ideologii, politica", Bucuresti (buget: cca 60.000 euro); „Romania Mare: Integrare si Dinamici Culturale”, Sinaia (buget: cca 50.000 euro); “Gala premiilor Manuscriptum” - Bucuresti (buget: cca 30.000 euro). Au fost editate de asemenea, prin aceeleasi firme „suveica”, mai multe publicatii, cu un buget total de cca. 60.000 euro: „Modernism si antimodernism. Noi perspective interdisciplinare” (Editura Muzeului Literaturii Romane si Editura Cuvantul); “Universitas. A fost odata un cenaclu” (Editura Muzeului Literaturii Romane); Virgil Nemoianu, Sorin Antohi, „România noastra” (Editura Muzeului Literaturii Romane); „Calendar MNLR” (Editura Muzeului Literaturii Romane).Din surse foarte apropiate trustului Intact, din care fac parte firmele, asociatiile, fundatiile si revistele lui Ioan si Aurel Borsan, aflam ca in anul 2009 sunt preconizate mai multe conferinte care se vor desfasura tot prin Muzeul Literaturii Romane, pe baza retetei drenarii fondurilor publice ale muzeului, patentate de catre Sorin Antohi, Ioan si Aurel Borsan, patronate de catre Radu Calin Cristea si testate cu succes in anul 2008: “Centenarul Constantin Noica” (buget: 70.000 euro); “Conferinta Internationala Literatura Balcanilor” (buget: 55.000 euro); “Conferinta Internationala Paul Celan” (buget: 82.000 Euro); “Centenarul Eugen Ionescu” (buget: 75.000 euro); „Romania pitoreasca” (buget: 42.000 euro); “Turismul si literatura” (buget: 105.000 euro); „Literaturile Bucurestiului” (buget: 113.000 euro); “Vin la Muzeu!” (buget: 40.000 euro); „Premiile revistei Manuscriptum” (buget: 34.110 euro). Bugetul total al acestor conferinte este de cca 576.110 euro. Atentie: 576.110 euro. Bani publici!

Ultima „lovitura” a lui Radu Calin Cristea si a acolitilor sai, inainte de a fi dat afara pe usa din dos, pe unde a si intrat, este, ati ghicit... o noua conferinta, botezata pompos, “Turismul si literatura”, cu un buget estimat de 105.000 euro (sic!), organizata peste cateva zile (8 iunie!), unde credeti, evident taman la Sinaia. Trai neneaco, pe banii babacului, adica ai Primariei. Caldura mare mon cher in Bucuresti! Unde o fi utilitatea publica, unde o fi turismul, unde o fi literatura? Mofturi! Evident, nicaieri. Nici nu conteaza... Banu' sa iasa! Programul jafului banilor publici continua asftel nestingherit si profitabil pentru fraudatori versati la Muzeul Literaturii, sub ochii aburiti de fie de nestiinta, fie de neputinta sau dezinteresati (oare!) ai Primariei Capitalei si ai autoritatilor de control ale statului. Cu voie de la Primarie, adica... Gurile rele spun ca un comision de 10% din aceste fonduri s-ar intoarce in unele buzunare din Primaria Capitalei. Asa se explica si obstinatia cu care a fost mentinut in functie atata timp impostorul R.C. Cristea. In ciuda evidentelor... “ (articol preluat de pe: sursa:
http://victor-roncea.blogspot.com/2009/06/jaful-de-la-muzeul-literaturii-peste.html)

Niciun comentariu:

Constantin Brâncoveanu

Constantin Brâncoveanu a fost un mare „ctitor” de cultură şi de lăcaşuri sfinte, un sprijinitor prin cuvânt şi faptă al Ortodoxiei de pretutindeni, o figură de seamă din istoria neamului românesc. Iar prin moartea lui cu adevărat mucenicească, el a oferit tuturor o minunată pildă de dăruire şi de jertfă pentru ţară să şi pentru credinţa creştină. (Pr. Prof. Dr. Mircea Păcurariu)

...toată viaţa noastră trebuie să fie o lecţie de modestie

„Eu sunt convins că existenţa noastră de aici, de pe pământ, este negativul alteia, plină de lumină. Moartea este doar un ritual de trecere spre adevărata noastră esenţă şi fiinţă. Nu trebuie să credem că această experienţă a călătoriei noastre pe pământ este o experienţă în totalitate negativă. Iisus strigă pe cruce: «Dumnezeul meu, de ce m-ai părăsit?» Se întunecă. Pentru că pământul este un loc atât de sinistru, încât fiul divin îşi poate uita tatăl şi poate crede că a fost părăsit. Şi totuşi, în acest infern, învăţăm să iubim, să ne sacrificăm, să ne dăruim, să fim generoşi. Este un infern feeric. Anamneza angelică pe care ne-o facem, din când în când, ne indică spre ce ne îndreptăm. Spre Dumnezeu. Şi toată viaţa noastră trebuie să fie o lecţie de modestie.“ Cezar Ivănescu

Mircea Eliade

Este semnificativ că singurul popor care a reuşit să-i învingă definitiv pe daci, care le-a ocupat şi colonizat ţara şi le-a impus limba a fost poporul roman; un popor al cărui mit genealogic s-a constituit în jurul lui Romulus şi Remus, copiii Zeului-Lup Marte, alăptaţi şi crescuţi de Lupoaica de pe Capitoliu. Rezultatul acestei cuceriri şi al acestei asimilări a fost naşterea poporului român. În perspec­tiva mitologică a istoriei, s-ar putea spune că acest popor s-a născut sub semnul Lupului, adică predestinat războaielor, invaziilor, şi emigrărilor. Lupul a apărut pentru a treia oară pe orizontul mitic al istoriei daco-romanilor şi a descendenţilor lor. Într-adevăr prin­cipatele române au fost întemeiate în urma marilor invazii ale lui Genghis-Han şi ale succesorilor săi. Or, mitul genealogic al genghis-hanizilor proclamă că strămoşul lor era un Lup cenuşiu care a coborît din Cer şi s-a unit cu o căprioară... (Mircea Eliade, De la Zalmoxis la Genghis-Han, traducere de Maria Ivănescu şi Cezar Ivănescu, Editura Ştiinţifică şi Enciclopedică, Bucureşti, 1980)