27 decembrie 1989. Revoluţia română reflectată în presa străină (II)
ABC Madrid, miércoles 27 de diciembre de 1989
Dacă ziarul Le Monde, în timpul Revoluţiei române şi mai ales începând cu 25 dec. 1989, îşi va axa analizele preponderent pe studierea structurii noii conduceri, pe articole transmise de corespondenţii săi de la Bucureşti, pe decriptarea procesului soţilor Ceauşescu etc. (v. Le Monde, joi, 26, 28 dec. 1989, art. precum Le nouveau premier ministre, M. Petre Roman. Un marxiste gorbatchévien, Comme au temps de Staline..., Le glas de léninisme, Sacrifice pour la liberté, Les cinquante-deux minutes de l'audience, Procès monté, Une exécution destinée à décourager la Securitate, Le nouvel homme fort, Un appèl d'Eugène Ionesco au pacte de Varsovie), în ABC, 27 dec. 1989 sunt mai ales articole despre procesul lui Ceauşescu, dezbateri pe tema poziţiei ţărilor arabe faţă de noua situaţie creată, reacţii ale Chinei, ştiri despre poziţia Rusiei transmise de la Moscova, dar şi o analiză comparativă a dictatorilor Ceauşescu şi Noriega (Panama) ş.a.
Accesaţi şi:
Constantin Brâncoveanu
Constantin Brâncoveanu a fost un mare „ctitor” de cultură şi de lăcaşuri sfinte, un sprijinitor prin cuvânt şi faptă al Ortodoxiei de pretutindeni, o figură de seamă din istoria neamului românesc. Iar prin moartea lui cu adevărat mucenicească, el a oferit tuturor o minunată pildă de dăruire şi de jertfă pentru ţară să şi pentru credinţa creştină. (Pr. Prof. Dr. Mircea Păcurariu)
...toată viaţa noastră trebuie să fie o lecţie de modestie
„Eu sunt convins că existenţa noastră de aici, de pe pământ, este negativul alteia, plină de lumină. Moartea este doar un ritual de trecere spre adevărata noastră esenţă şi fiinţă. Nu trebuie să credem că această experienţă a călătoriei noastre pe pământ este o experienţă în totalitate negativă. Iisus strigă pe cruce: «Dumnezeul meu, de ce m-ai părăsit?» Se întunecă. Pentru că pământul este un loc atât de sinistru, încât fiul divin îşi poate uita tatăl şi poate crede că a fost părăsit. Şi totuşi, în acest infern, învăţăm să iubim, să ne sacrificăm, să ne dăruim, să fim generoşi. Este un infern feeric. Anamneza angelică pe care ne-o facem, din când în când, ne indică spre ce ne îndreptăm. Spre Dumnezeu. Şi toată viaţa noastră trebuie să fie o lecţie de modestie.“ Cezar Ivănescu
Mircea Eliade
Este semnificativ că singurul popor care a reuşit să-i învingă definitiv pe daci, care le-a ocupat şi colonizat ţara şi le-a impus limba a fost poporul roman; un popor al cărui mit genealogic s-a constituit în jurul lui Romulus şi Remus, copiii Zeului-Lup Marte, alăptaţi şi crescuţi de Lupoaica de pe Capitoliu. Rezultatul acestei cuceriri şi al acestei asimilări a fost naşterea poporului român. În perspectiva mitologică a istoriei, s-ar putea spune că acest popor s-a născut sub semnul Lupului, adică predestinat războaielor, invaziilor, şi emigrărilor. Lupul a apărut pentru a treia oară pe orizontul mitic al istoriei daco-romanilor şi a descendenţilor lor. Într-adevăr principatele române au fost întemeiate în urma marilor invazii ale lui Genghis-Han şi ale succesorilor săi. Or, mitul genealogic al genghis-hanizilor proclamă că strămoşul lor era un Lup cenuşiu care a coborît din Cer şi s-a unit cu o căprioară... (Mircea Eliade, De la Zalmoxis la Genghis-Han, traducere de Maria Ivănescu şi Cezar Ivănescu, Editura Ştiinţifică şi Enciclopedică, Bucureşti, 1980)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu